#TheHunny
Lagu Haram :O

Thursday, January 3, 2013 @ 3.1.13 | 0 doa hani berjaya [s]

Assalamualaikum :) hello there~ memalam ni amat terasalah kan kebosanan nye. ni pon pujuk jugak hati suh buat entry baru. Bukan apa,untuk hlangkan bosan. Serius bosan giler tahap Dewa19! dh bosan2 tu kan,pergilah jenjalan kt internet ni kan. Kejap jumpa pakcik Google,kejap sat agy jumpa Mrs.Youtube. dh terlekat dkt Y.T,satu fiil aku ni,suka baca komen yg dkt Y.T ni. best la baca komen,dia jd mcm addiction au.  kau scroll smpi tk sedo. tapi aku sedar lagi la kan. rasa mcm ''eh! apehal lama sngt komen ni nk habis?". kadang2 tu sampai aku kena repeat blek vid yg aku tgk td --'

Nway,bukan tu sebenarnya nk cerita. Ceghitanya,adela vid islamik yg I tgk2 kan,yg tk islamik pon ada. Lg2 perempuan pny vid. somtimes they put song in their blog. Yela,tknk bg viewer busan sangat kan. nt nmpk mcm belurr jee -,- Then,adela pulak komen2 yg I baca ni.somthing like this laa "ilike ur vid. but no music please" "evrything was ok,but music is haram. dont put it next time" and all other kind of that stuff la kan. Pstu adela pulak pengOmen yg lain yg tk fhm,"eh aphal ni ckp cmtu,cmni?" pstu mula ber-debat2. last2,gadoh kan? 

Oke,persoalannya skrg ni, betul ke music tu Haram? Apa ayat2 yg mengatakan music tu adalah Haram?? Maaf,aku pon bukan pakar sangat dlm hal ni. Tapi,yg aku nk kata nya main,dengar music tu tk Haram. Yang jatuh hukum jadinya Haram tu,bila jadi lalai dgn benda tu. Aku pernah tgk dlm cerita Jejak Rasul,zaman Khalifah ape ntah kan,tk ingat. sbb dh lama sngt. Pd zaman tu,antara sistem perubatan diorang adalah dgn menggunakan musik. Mcm mana? dorang bg pesakit dorang dgr musik,sebagai medium terapi utk tenang kan jiwa pesakit tu,sekali gus mengurang kan stress.

Kadang2,dulu la dulu time skolah,I duk nyanyi la lagu Simple Plan ke MLTR,BSB ke kan,biasa2 je I nyanyi,tk over mana pon,adela membe2 ckp, "Laghah,Laghah!". Bukan nk protes ke apa yg dorang ckp,ye sedar. sikit sebanyak bnd tu Laghah jugak kan? Tapi, lagu nasyid pon,kalau dok syiok sangat melayan,smpai lupa semua bnda,LAGHAH juga jadi nya. Ye tak?

 Nak letak kan sesuatu tu fikir.Yang membe ni nyayi "kasihh~~ telah terbina sebuah mahligaii..." lagu nasyid cinta. Yang membe lg sorang "when u wanna it the most,theres no easy way out!" ceee,ceee Celina Dion mari tu haa!  Jgn fikiran tu "oh! Nyanyi lagu nasyid,tkpe2. Ni,ni nyanyi lagu ape ni rock kapak,omputih bgai ni? Laghah,haram!!" . KRIKK..KRIKK.. kan respond? Yg membe tu nyayi psl cintan mee maggi,yg hok ni nyanyi lgu Inspi-ra-tion lagi you! Mcm tk patut la kan. Aku ckp ni,korang jgn judge aku Anti-nasyid pulak,aku bg Flying Kick sat agy kang. I nk tunjuk contoh. Harap maklum ye :)

Jadi,kalau ade yg aku ckp ni tk betul or korang tk stuju,mohon komen dan bg pendapat anda. So,from that i can learn somthing or consider comment from all of you ^_^ thank you very much. Good night and Assalamualaikum :)


CIK HANI: sesetengah blogger guna lagu tk sesuai,rancak sangat,buat orang terganggu nk baca post dorang,satu hal lagi nk kene cari mana button 'pause'(kadang2 tu di'hide')


Older Post | Newer Post
The Disclaimer



Nama aku? panggil aku SI. Alhamdulillah,sudah hidup 20 tahun. Lembutku tak bermaksud aku tak boleh jadi Cik otai. Dudukku bersimpuh,jangan disangka aku tidak betah untuk berdiri sendiri.Mulutku tertutup jangan sangka hatiku tidak berkata. Mataku tertutup jangan menyangka mindaku tk terbuka. Masih tak pas Class Muhasabah Diri :) Siapa kata labuhkan tudung tu kuno?? Style what!


Navigations!

Diary About


Let's Talk!


The Credits!