#TheHunny
The moment when my cat...

Sunday, April 28, 2013 @ 28.4.13 | 4 doa hani berjaya [s]

Assalamualaikum..
Jawab! Jawab! Amboi diaaa!

Setelah sekian lama menyepikan blog,harini nak menaip pulak. Sebagai keluarga yang ada sama hobi,iaitu suka kan kucing,im pretty sure yang family aku semua pernah kena benda ni. Mungkin juga engkorang yang bela kucing kan.

How should i start?


Hemm.. kann?? Kalau time tengah hari la biasanya,kalau kita duduk atas meja,dia panjatnya kerusi naik atas meja. Sekali "Piiuuunnggg" sedass bagi jentik kt telinga diorang. terpisat-pisat muka. Dorang tknk turun lagi tu,kena lagi,sampai la dorang turun. Bukan jadi kejam. Nak ajar biar beradap. Tapi,kadang2 kteorang biar je. Duk la bertenggek kat bahu. Perati kteorang menyuap. Sambil menyelam minum air,sambil kiteorang menyuap,kteorang suapkan diorang sekali~

Kalau budak baru nk ajo berak dlm litter box,punya laa sakit hati plus geli hati. Aku letak diorang dlm litter box tu,pasir pon baru la. tkde taik lagi,boleh diorang bawak berguling siap tido lagi! Ape kejadahnya! *geleng kepala* nseb baik lepastu normal balik. HAHAHA. Biasanya tiap pagi,aku la tukang angkut litter box diorang keluar,nak buang Poo Poo,jemur kt luar. Aku mula la kaut pakai Shovel dia kan. Yang bebudak 3 ekoq tu perati  je aku kais2 pasir guna shovel,asyik gile tengok

aku pandang kau

kau pandang aku

aku buat kerja

kau tengok aku buat kerja

aku pandang kau balik

dan berkata..

"awat? hang nak cuba buat ka?"

terus depa lari main2 semula. Ada yang lagi sopan tu,aku duk tengah buang taik dia ada ke patut dia masuk dlm litter box,(aku masih disitu) duduk menghadap aku,kaki belakang kangkang sikit,prott preet proott taik keluar kau buat muka lega depan aku,kau kambus lepas tu kau blah. Aku macam.....
Ada yang lagi rare diorang tale bontot dia kt aku,nk suruh tengok taik bentuk apa gamaknya~

Perihal yang lain pulak,waktu solat. Aku nak pakai kain telkung,dia masuknya dalam kain aku main2. Ada ka patuit,tengah Tahyat awal/akhir kucing aku datang dekat2,PAP! dia tamponya mulut aku. Sebab mulut aku bergerak-gerak. Weh! kau nk buat aku gelak guling2 kepe? Agakla sikit! Ada yang baik sikit tu,dia duduk tepi sejadah tunggu sampai abis solat. Ada pulak kes lain,dia duduk la tengah2 sejadah. Dah! aku nak sujud mcm mana? Dah ruku' dah ni. Kalau kucing kesayangan ayah tu,Cepoit dengan Putih. Ayah duduk tahiyat awal/akhir diorang dok boleh duduk atas riba ayah aku -,-'

Time malam orang tido,time tu lah hok budak tiga ekor tu jadi "burung hantu". Dung dung dung dung.. Berlari sana.. Berlari sini.. Tu takpe lagi. Ni ada yang sampai pijak muka. Babe! ni dah melampau ni! Ce kau bayang. Bangun2 muka terkejut macam zombi.

Banyak lagi "Jenayah" yang diorang ni buat. Banyak kali jugak masuk "court" jumpa dengan Mam Besar dibawah Seksyen17,Akta Hukuman Kucing Bawah Umur (reka oke,reka). Hmp,asal kteorang bahagia,diorang pon bahagia. Cheers!!! Bela kucing ni boleh menghilangkan strees tau :) Tak kesah la korang nk bela apa,Sugar Glider (SG) ke,burung ke,hamster ke,rabbit kepe. Its a natural therapy :)














CIK HANI: Pernah beberapi kali la jugak kena cakar mata sebab diornang nampak mata aku goyang2 sebab baca buku. wkwkwk!
CAKKK!!!!


Older Post | Newer Post
The Disclaimer



Nama aku? panggil aku SI. Alhamdulillah,sudah hidup 20 tahun. Lembutku tak bermaksud aku tak boleh jadi Cik otai. Dudukku bersimpuh,jangan disangka aku tidak betah untuk berdiri sendiri.Mulutku tertutup jangan sangka hatiku tidak berkata. Mataku tertutup jangan menyangka mindaku tk terbuka. Masih tak pas Class Muhasabah Diri :) Siapa kata labuhkan tudung tu kuno?? Style what!


Navigations!

Diary About


Let's Talk!


The Credits!